+420 731 472 971

olomouckopecna@gmail.com

1 díl: Základní rysy jídelníčku jednotlivých krevních skupin

Jak jsem slíbila, vše bude opravdu jednoduché a pro laiky konzumovatelné :-). Pro absolutní začátečníky si jen zopakujeme co jsou krevní skupiny a jak se rozdělujeme a proč vlastně se tímto tématem zabývám.

V prvním díle bych chtěla položit základní kameny pro orientaci vaší krevní skupiny.

Na ulici, kde bydlí vaše krevní skupina se píše adresa genu 9q34 :-D. Tohle mě opravdu pobavilo. Ale samozřejmě je to jen pro zpestření, dále žádná genetika následovat nebude. Tato adresa vám předurčuje skupinu 0, A, B nebo AB, a zároveň ovlivňuje další sousedy (geny) v bezprostřední blízkosti. Tím se vysvětluje, proč má krevní skupina vlastně vliv na další systémy jako trávící enzymy a hormony, které ovlivňují nervový systém. Jsou to jen sousedi.

 

Základní profily krevních skupin:

 

1) skupina 0

Je to celosvětově dominantní krevní skupina, která dává člověku mnoho plusů i mínusů. Prvotní nositel této skupiny byl agresivní predátor, který měl silnou intuici k boji za svou pozici. Trávící, metabolické a imunitní systémy se navzájem doplňují, tak aby dospěly k síle a houževnatosti. Genetické dědictví této skupiny nabízí sílu, produktivitu, energii, dlouhý život a optimismus.No nejsem já to šťastný jedinec – ať žijí „nulky“.

RADY:

  • Jezte živočišné bílkoviny několikrát týdně, jsou vašim zdrojem energie a síly, podporují váš metabolismus
  • dopřejte si pravidelný porce ryb – zlepšuje funkci štítné žlázy, která je vaší baterkou houževnatosti.
  • nekonzumujte žádné nebo malé množství mléčných výrobků jsou špatně stravitelné
  • vyhýbejte se pšenici a pšeničným produktům, kukuřici,bramborám, arašídům
  • omezte přísun luštěnin – fazole, čočka
  • jezte hodně zeleniny a ovoce

Známky toxicity u skupiny 0:

  • časté záněty – kloubů a jiné bolesti neurčitelné povahy, menstruační potíže
  • problémy se shazováním nadváhy, nadměrné zadržování vody
  • střevní problémy – křeče a nadýmání, potíže s vyprazdňováním
  • vyčerpanost, dušení hyperaktivita
  • nesnášenlivost sacharidů způsobující únavu

2) skupiny A 

Tato skupina je opravdovým opakem skupiny předchozí, jak duševně, tak i  po metabolické stránce. Je samotným mocným propojením těla a mysli, které bylo důležité v době, kdy člověk přecházel od lovu k zemědělství a usedlému stylu života. Došlo k rapidnímu omezení přísunu masa a začaly se využívat živiny ze sacharidových zdrojů. Proto změny nastaly i v trávicím systému.

RADY: 

  •  omezte cukr, kofein a alkohol – zvyšují stres a zpomalují metabolismus
  • nevynechávejte jídla – snídaně je královnou jídel
  • vyhýbejte se konzumaci masa – max. 2x týdně
  • zdrojem bílkovin jsou sojové produkty a mořské plody
  • jezte luštěniny – jsou pro Vás hlavním zdrojem proteinu
  • minimalizovat pšeničné produkty – hlavně u lidi se sklonem k nadváze
  • vyhýbejte se – syceným nápojům, zelí, banán, rajčata
  • jezte hodně ovoce a zeleniny

Známky toxicity u skupiny A:

  • kožní problémy – lupénka, ekzémy, akné
  • bolesti hlavy – skleslé a mdlobné stavy
  • záněty žaludku, které vedou až k zápachu z úst
  • hypoglykemie – nízká hladina cukru
  • vysoký cholesterol
  • ostře zapáchající stolice

3) skupina B

U nositelů skupiny B panuje značná flexibilita. Mají schopnost se pohybovat oběma směry. Dá se říci, že spíše potřebují rovnováhu mezi živočišným královstvím a říši rostlin. Ani toto vyvažování není jednoduché.

RADY:

  • jezte středně velké porce masa několikrát týdně
  • dopřejte si studenovodní ryby bohaté na tuk
  • vyhněte se kuřecímu masu, kukuřici, pohance, čočce, arašídům, sezamovým semínkům, rajčatům
  • jezte dostatek vhodné zeleniny a ovoce

Známky toxicity u skupiny B:

  • nedostatek libida
  • oběhové nedostatečnosti – studené ruce a nohy, hemeroidy, křečové žíly
  • citlivost na světlo a vůně
  • pocity plnosti

4) skupina AB

O této skupině se věří, že existuje pouze 1000 let a představuje pouhé 2-5% z celkové populace. Má svůj jedinečný profil. Je jako chameleon. Vznikla vzájemným promícháním všech skupin, a tím i je charakteristická na svém trávení, produkci hormonů a imunitních reakcí.

RADY:

  • omezte červené maso a kuřecí
  • základním zdrojem bílkovin jsou sojové produkty a mořské plody
  • vyhněte se čerstvému mléku, začleňte spíše výrobky s probiotickou kulturou
  • pravidelně konzumujte studenovodní ryby
  • omezte kukuřici, pohanku, fazole
  • zvýšený přísun vit.A – špenát mrkev, brokolice – podpora střev

Známky toxicity u skupiny AB: jsou identické jako u skupiny B

Toto jsou jen základní pilíře. Podrobné věci se dozvíte v následujících dílech, ať se můžete snáze orientovat, jak ve svých jídelníčcích, tak i v regálech při nakupování.

images (1)