+420 731 472 971

olomouckopecna@gmail.com

2.díl: Můžu maso ?

V dnešním dílu si probereme problematiku živočišných bílkovin. Zjistíte, která skupina může maso a je pro ni opravdový zdroj energie, a která skupina naopak měla přidat do jídelníčku více rostlinného zdroje.

Krevní skupina je důležitým faktorem při aktivitě žaludečních kyselin a enzymů. Řídí prostředí vašeho žaludku – záleží právě na ní, zda je trávení proteinů snazší nebo naopak složitější. Když se do žaludku dostane jídlo, nervová stimulace způsobí vyměšování žaludečních šťáv. Je to směs vody a kyseliny chlorovodíkové, která  ničí choroboplodné zárodky v potravě a chrání nás tak před infekcemi. Ale právě tato kyselina  může způsobit  pálení žáhy v jícnu. Jakmile se jídlo dostane do  žaludku, stane se obsah zásaditější, protože protein v potravě neutralizuje kyselinu. Dojde k vylučování silnějších kyselin a enzymu pepsinu. Přímo na pepsin má opět vliv naše krevní skupina.

Skupina O má ze všech skupin největší koncentraci kyseliny chlorovodíkové a i rychlejší vyměšování enzymu pepsinu. Proto konzumace a trávení masa u této skupiny je velice snadné a zároveň je to jeden z nekvalitnějších živočišných zdrojů. Pravým opakem je skupina A.

K jednotlivým skupinám:

skupina 0 :

Pro tuto skupinu je protein absolutně zásadním zdrojem živočišných bílkovin. Nedostatečný přísun může vážně poškodit vaši schopnost trávit tuky  a vede k cukrovce a onemocnění srdce. Protein je jeden z nejlepších prostředků skupiny 0 v boji proti obezitě. Zásadní věcí je i to, že jedinci této skupiny potřebují zvýšené množství vitamínu B , tak aby se vyrovnaly ve stresových situacích. Nejvíce vit. B12 je obsaženo v játrech, jehněčím,drůbeži a rybím mase. Vybírejte si jen to nejkvalitnější, nízkotučné maso bez pesticidů a chemických přísad.

skupina A:

Vyhýbejte se nadměrné konzumaci masa. Nízká hladina kyseliny chlorovodíkové činní z masa těžko stravitelné sousto. Omezte přísun neutrálního masa (kuřecí a krůtí) na 2-3 týdně. Za základní zdroj si zvolte sojové produkty a mořské plody. Častá konzumace červeného masa zvyšuje riziko rakoviny. Ryby a mořské plody jsou bohatým zdrojem proteinů pro tvorbu aktivní svalové hmoty a zároveň pomáhají snižovat riziko srdečních onemocnění.

skupina B:

Tato skupina je schopna účinně trávit živočišný protein, existuje ovšem jistá omezení. Oblíbené kuřecí není zrovna přítelem. Dobrou náhražkou je maso krůtí. Nedílnou součástí výživy jsou určitě části jehňat a skopového masa, které pomáhají vytvářet aktivní svalovou tkáň a urychlují metabolismus. Ryby a mořské plody jsou také výtečným zdrojem proteinů, které podporují imunitní systém.

skupina AB:

Jedinci v této skupině jsou opravdovou kombinaci A i B a proto zdroje proteinů jsou obdobné. Minimalizujte přísun červeného a kuřecího masa. Dobrou náhražkou je krůtí maso. Pro tvorbu aktivní svalové hmoty jsou nevhodnější ryby a mořské plody.

Rychlý přehled pro jednotlivé typy masa : ( X nevhodné, O neutrální, + vhodné)

krevní skupina
-----------------------
typ masa
0ABAB
vepřové +XXx
hovězí+X0x
jehněčí+0+0
telecí+X0x
srnčí +X+x
játra+X+0
kuřecí00Xx
krůtí0+0+
kachní 00xx
kozí00+x
králičí00++
husí00xx
zvěřina 0Xxx
srdce, brzlík +X0x

Vše je jen orientační a pro váš rychlý přehled, jak se s vaší krevní skupinou právě daný živočišný protein kamarádí. Nikde nejsou žádné zákazy, ale jen doporučení, jak udělat pro tělo maximálně výhodné prostředí pro redukci, regeneraci a rekondici. Věřte své intuici.

374331_413831142032155_1125251224_n

ZDRAVÍ VÁS NULKA :-)