+420 731 472 971

olomouckopecna@gmail.com

3 díl: Můžu pečivo?

Tak a dneska se pustíme do velice frekventovaného tématu. Pečivo je neustále v kurzu. A co na něj říkám já ?! Popravdě nic moc. Konzumace pečiva je zase jen o tom co nás naučily babička a rodiče, a taky je to rychlá varianta při stresu a shonu. Je přeci mnohem rychlejší si vzít bagetu do ruky a jít dál, než si udělat čas a klid na jídlo samotné. Potřebujeme tedy spíš ukázat prstem na viníka své nadváhy?! Je rychlým zdroj sacharidů pro tělo a dodává pocit plnosti v žaludku. To je vše. Prostě tělu zalepíte pusu tím, že mu hodíme těsto. Pokud se jí v přiměřeném množství a správný druh, tak není nepřítel. Nesmí se zapomínat na pestrost jídelníčku a nemít 5 x denně „lepeňák“. Budeme se tedy dnes bavit hlavně o oddílu obilovin a škrobů, ať jste v obraze. Teď už tedy k samotným krevním skupinám:

skupina 0:

Pro tuto skupinu je opravdovou Achillovou patou. Trávící trakt špatně reaguje hlavně na kukuřici, pšenici, čirok i ječmen. V důsledku konzumace se zvyšuje  hlavně množství tuku. Látka, kterou obsahuje pšenice ( aglutitin) zhoršuje zánětlivé onemocnění. Neutrálním se stává oves a žito. Maximální týdenní porce je 1/2 šálku suchých obilovin nebo těstovin, 1 vdolek, 2 plátky chleba.

skupina A

Ke své citlivosti na inzulín by měla tato skupina být obzvláště opatrná na konzumaci sacharidů a to zejména v podobě pšenice a kukuřice. Účinky jsou podobné jako u luštěnin – snižují aktivní hmotu a zvyšují celkový tuk. Lze částečně odstranit klíčením zrn. Výživnou formu pro tuto skupinu je hlavně amarant.

skupina B

Opět se tu setkáváme s citlivostí na inzulín. V tomto případě je důležité se vyhnout pohance  a žitu. Problémem se stává i celozrnná pšenice. Aglutitin pšenici je ničivý nepřítel, který podporuje jen zánětlivé procesy v těle. Minimalizovat účinky lze klíčením zrn.

skupina AB

Jelikož je tahle skupina kombinací všech i pravidla jsou obdobná. Doporučuje se vyhnout pšenici a kukuřici. Nejlepším zdrojem je amarant a starověká obilovina. Je zjevná citlivost na inzulín, proto látka aglutitin opět útočí. Požírá aktivní hmotu a nahrazuje ji tukovou tkání.

Opět přikládám rychlý přehled ( X nevhodné, + prospěšné, 0 neutrální)

 0ABAB
ječmenX000
kukuřiceXXXX
kuskusXXX0
čirokX00X
pšeniceXXXX
essenský chléb (manna)++++
amarant0+0+
pohanka0+XX
oves0+0+
kvinoa0000
rýže0+++
špalda00++
tapioka00XX
žito+0X+

Když se na to podíváte objektivně, tak tu na prvním místě řádí pšeničná mouka. Jak jsem říkala, pokud chcete něco razantně změnit a je jedno zda chcete zhubnout, nebo zlepšit zdraví v jakémkoli stádiu, vyhněte se pšenici obloukem. Tento kvásek vám ve střevech dělá hojnou půdu pro viry a bakterie. Zalepí střevní klky, které jsou hlavními kanály pro převod živin a tekutin do těla. Pokud to nechcete respektovat, tak na to stejně doplatíte, dříve nebo později. Strava by měla být pestrá a ne vše řešit rohlíkem. Ani samotné těstoviny tu nejsou zrovna dobrou variantou.

Střídmě a s úsměvem. 

522740_602542699760547_1119589359_n