+420 731 472 971

olomouckopecna@gmail.com

4 díl: Můžu mléko ?

Tento díl je pro mě velice klíčový. Na tohle téma mám jasný názor a nelze jej popřít ani vyloučit.

Mléko je stalo v předchozím století jakým si fiktivním zdrojem vápníku nebo bílkovin co já vím?! Jde o to, že je pomyslným zdrojem, ale jen v období růstu u mláďat :-). Člověk jako jediný v dospělosti konzumuje mléko. Viděly jste někdy dospělou krávu či kozu pít mléko? I když naučíte svoji kočičku pít mlíčko v dospělosti, chudince zkracujete život, tím že ji znečistíte trávící trakt  hlenem a plísní!!! No to jen my lidé jsme si osvojily tyto „móresy“. Samozřejmě, že mateřské mléko  malé tělíčko vyživí, ale dospělý člověk růst nepotřebuje. Příroda zařídila to, že živočišné mléko samotné je stravitelné pouze do 6 let života člověka. A to nemluvím o dnešním krabicovém systému mléka. To je bohužel totální směsice řepkových olejů a zahušťovadel, tak aby bylo samozřejmě trvanlivé. Když jsem jako malá chodila k sousedům pro čerstvé mléko od kravičky, vydrželo nám maximálně 3 dny v ledničce. Tak co si myslíte, že v těch krabicích asi je, když to vydrží týden a více. Nechci na tohle ani myslet. A nejde jen o mléko, i jogurty to mohou potvrdit. Přece i ty mají na víčku trvanlivost.

Proč mi vlastně lidé říkají, že mají mléko i jogurty rádi?! První věc je to, že jim ve stravě chybí proteiny a živiny…. tělo hledá rychlý zdroj. Druhá věc je to, že propagovaná probiotická kultura vytváří ve střevech umělou skluzavku pro odpad, tím vás zbaví stagnace odpadu a nafouknutého břicha a plynatosti.  Ale zároveň taky totálně impregnuje střevní klky. Tímto šlemem znemožní přesun živin a vody do těla a společně s pečivem je toho docela dost velká hromada. Když pak jíte doplněk strav jako je třeba hořčík, tak tělu trvá minimálně půl roku než zaznamená nějaký zvýšený přísun. V podstatě 80% doplňku jde stolicí ven a jen pouhých 20% se dostane přes tento hlenovitý a plísňovitý šlem do těla. A to jsou jen střeva.. .Dále jsou to ledviny a samozřejmě zahleněné plíce a dutiny. I mléko je jeden z hlavních faktorů zahuštění lymfatického systému. A to nemluvím v kombinaci s kávou (káva s mlékem). Malinký náhled dopadu mléka na váš organismus : chronická rýma, záněty dutin, ekzémy, akné, atopické alergie, snížená imunita – časté virové onemocnění, únava, kašovitá stolice, zapáchající stolice, záněty ledvin, pálení žáhy…… a to je jen ochutnávka.

Pořád se tu bavím jen o živočišném mléku. Dobrou zprávou je, že mléko rostlinné neobsahuje laktózu a kasein ( látky pro člověka špatně stravitelné). Tudíž je vhodnou náhražkou pro milovníky mléčné chuti. Ať máte představu to je mléko pohankové, rýžové, špaldové, ovesné, sojové – samy si vyhledejte dle krevní skupiny (obiloviny). Samozřejmě je mnohem lepším zdrojem vitamínů a výživných látek. A teď zpět  ke krevním skupinám. Mléko je vrah pro všechny, ale některé skupiny lépe tolerují snížený přísun mléčných produktů.

Skupina 0 + A  by se měly vyhnout všem mléčným produktům  max. množství 150 g týdně,               sýry 60-90 g týdně.

skupina B + AB jsou na tom malinko lépe. Ale opravdu jen malinko :-). U obou skupin se toleruje přísun sýrů. skupina  B: 90-60g týdně,měla by se však vyhnout sýrům zrajícím. Skupina AB:       120-180 g týdně, tady je třeba omezit přísun zakysených produktů. Pamatujte, že všechny mléčné produkty dělají hojnou půdu pro virové infekce a trvalou konzumací podporujete jejich chronický tudíž dlouhodobý průběh. Jak říkala moje babička jsou to tzv. ruské rýmy na věčné časy :-).

Tady jsem nepřikládala žádný přehlednou tabulku protože vše bylo řečeno. Platí to podobně jako u pšenice. Zachovejte pestrost a při onemocnění tuto část ze stravy vyjměte, dojde k lepší rekonvalescenci.

mleko-p-1