+420 731 472 971

olomouckopecna@gmail.com

Vegetariánský boršt

Měsíc za měsícem se snažím svému tělo odlehčovat stravu a došlo i na můj oblíbení boršt. Podařilo se mi ho udělat tak delikátně, že jsem snědla dvě porce za sebou, což asi není moc vzorové, ale snad to pochopíte až ochutnáte.

Co je potřeba: 

  • 1 hrneček malých krup – použila jsem ječné, ale klidně i pohankové
  • 1 hrneček cizrny – vařené s kmínem – odstraňuje puriny, které způsobují plynatost
  • 1 uzené Tofu
  • 1 velká mrkev
  • 1 cibule
  • 1 větší červená řepa
  • koření – sůl, pepř, česnek

Nejprve uvařit kroupy ( je to stejné jako rýže. Jak jsem naznačila výše cirznu si uvařte společně s kmínem, které vám odstraní hlavní zdroj proč pak trpí vaše střeva. Červenou řepu upečete v troubě: omytou celou řepu zabalte do alobalu a trochu pokapejte olivovým olejem. Celé zabalte a vložte bez podlití do trouby. Pečeme 250C asi 30 min, pak vypneme a necháme ještě dojít. Po vychladnutí oloupejte a nakrájejte na kostičky. na pánvi si osmahneme cibulku na jemno nakrájenou, přidáme mrkev na kolečka a poté i Tofu na kostičky( můžete přidat i více kořenové zeleniny různého druhu). Vše orestujeme. Připravte si větší hrnec – přidáme kroupy, cirznu, vše z pánve, červenou řepu a přilijeme 250 ml vody. Koření dle chuti – sůl, pepř, česnek.

Doporučuji připravit si den dopředu : namočit si hrneček cirzny i krup – rychleji se uvaří :-)

Je velice výborný, zasytí, a je lehce stravitelný.

DOBROU CHUŤ