+420 731 472 971

olomouckopecna@gmail.com

5 díl: Jaké ovoce a zelenina je pro moje bříško fajn?

Ovoce i zelenina je jednou z částí našeho jídelníčku, která je všude velice zdůrazňována. Je to vlákninový a vitamínový zdroj našeho těla. Bohužel je i notoricky známo, že tyto zdroje jdou rapidně dolů a to každým rokem víc a víc !!!! Abyste pokryly náklady vašeho těla na dobrou funkci a zároveň regeneraci musely byste jíst 5 kilovou bedínku ovoce i zeleniny denně !!!Proto nám farmaceutický průmysl neustále dohazuje umělé náhražky. Nejsem odpůrce potravinových doplňků. Sama mám už 6 let zvýšené zdroje pro moje tělo, protože jsem si vědoma, jaký výkon moje psychika dává. Je to asi normální co se týče dnešní doby. Myslím, že lidé jsou malinko naivní, pokud nedodávají zvýšené dávky čehokoli (vitamíny, proteiny….). Ale samozřejmě respektuji jejich rozhodnutí.

Zlaté pravidlo pro konzumaci je: OVOCE JÍME POUZE DOPOLEDNE – Je to zdroj pro mozkovou a svalovou buňku. Odpoledne ovoce zahnívá ve střevech!!!!!!

Každá krevní skupina je opět zcela individuální a tudíž i citlivá na různé druhy ovoce i zeleniny. Tyto procesy tady probírat nebudeme. Jde o rozmanité enzymy a sloučeniny, které vaše tělo obsahuje. Velice stručně pro rychlou orientaci píši jen ty, kterých by jste se měly vyhnout, a ty které jsou zcela prospěšné pro každou krevní skupinu. Zbytek přikládám do tabulek, kde najdete ty nejčastější druhy. Další, které tam nejsou uvedeny považujte za zcela neutrální – tudíž konzumace neovlivňuje ničím vaše trávení a pochody v těle.

ovoce_zelenina_vlaknina

skupina 0

  •  doporučuje se zeleniny i ovoce bohatá na draslík: brambory sladké,vlašské oř ořechy, hrozinky, špenátu, mandle, sušené švestky…..
  •  POZOR – květák, pórek, brambory,jalovec, okurka, tropické ovoce

skupina A

  • zeleniny: cibule – brání genetickým mutacím, pastinák – posílení imunity,                   artyčoky – harmonizace jater
  • ovoce: brusinky, bezinky, třešně, ostružiny, ananas -pomoc při redukci
  • POZOR  – rajčata – snižují rychlost trávení v tenk.střevě, hrozen, fíky

skupina B

  • zeleniny: cibule – brání genetickým mutacím, pastinák – posílení imunity,                   artyčoky – harmonizace jater
  • ovoce: ananas, grepfruit, meloun – pomáhá redukci
  • POZOR: hrozen, fíky, datle

skupina AB

  • zeleniny: cibule – brání genetickým mutacím, pastinák – posílení imunity,                   artyčoky – harmonizace jater
  • ovoce: ananas, grepfruit, meloun – pomáhá redukci
  • POZOR: hrozen, fíky, datle
[table “16” not found /]
[table “17” not found /]

Jako bonus přikládám i semena a ořechy které by taky měly být součástí pestrosti ve vašem jídelníčku. Jsou dobrou formou svačinek 🙂

[table “18” not found /]